Три нови процедури за кандидатстване на обща стойност 35 млн. лв. бяха одобрени от Комитета за наблюдение на Оперативна програма “Административен капацитет”. В Индикативната годишна работна програма (ИГРП) на ОПАК за 2013 г. първоначално бяха заложени четири процедури на обща стойност 18 850 000 лв., предназначени за централните и общинските администрации и за Министерския съвет. След проведена писмена процедура от Комитета за наблюдение на ОПАК за промяна на ИГРП бяха добавени три нови възможности за финансиране. Две от процедурите са по приоритетна ос 2 “Управление на човешките ресурси” с бенефициенти централните, областните и общинските администрации и Института по публична администрация. Третата процедура е по приоритетна ос III “Качествено административно обслужване и развитие на електронното управление” и по нея може да кандидатства Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията. Включването на новите конкурси за проекти в ИГРП цели повишаване на квалификацията на служителите от държавната администрация и усъвършенстване на средата за по-добро административно обслужване.