четвъртък, 18 април 2013 г.

Още една година ще се плаща участието в панаири на малките и средните предприятия


С 12 месеца - до април 2014 г. се удължава проектът по Оперативна програма "Конкурентоспособност", по който Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия финансира участието на бизнеса в международни изложения и панаири. Това съобщи Никола Стоянов, изпълнителен директор на агенцията, цитиран от БТА.
Проектът е на стойност 27.396 млн. лева. През следващите 12 месеца от общата сума предстои да бъдат усвоени 14.212 млн. лева.
Благодарение на проекта досега 637 малки и средни фирми са участвали в 69 панаира и изложения, като са сключени 1223 сделки в рамките на форумите. 191 фирми са участвали в 15 търговски мисии в чужбина, след което са сключени 72 договора. В страната са направени седем бизнес форума. В националния експортен портал са регистрирани 3000 потребители. Порталът разполага с база данни с 71 000 експортноориентирани фирми, а достъпът до него е безплатен, отчитат от агенцията.
Занапред ръководството на агенцията планира на направи интегрирана система от мерки в подкрепа на малките и средните фирми.
Предстои увеличаване на броя на участниците в мисии и панаири. Предвижда се през следващите 12 месеца да се подпомогне участието на фирмите в около 20 панаира, които ще започнат от октомври. Целта е там да отидат повече фирми на по-големи щандове. Търговските мисии ще се сведат до около 30, но ще се увеличи броят на участниците - до 20 фирми, а не както е сега - до 12.
Ще се опитаме да организираме възможността по електронен път да се подават документи за участие в панаири и мисии и други дейности на агенцията, каза Никола Стоянов. Той изрази надежда това да се случи в следващите няколко месеца. Предвижда се намаляване на документацията до законовия минимум и да стане целият процес на подбор по-прозрачен.
Заради големия интерес на фирмите към бизнес форумите в страната през следващите 12 месеца ще бъдат организирани поне десет такива.
"За следващия програмен период ще се опитаме да правим повече такива събития в страната. Бизнес обученията ще бъдат профилирани - за стартиращи фирми, които са на прага на износа, и за такива, които вече изнасят. През следващите 12 месеца ще започне търсене на конкретни търговски партньори за конкретна фирма в конкретна държава", каза Никола Стоянов.
Предвижда се след експертен анализ фирмите да бъдат разделени в сегменти и обхванати още от бизнес идея, след това стартираща фирма, стабилизирана на местния пазар, но още без износ, малки и големи износители, а всяка група да се изведе до следващ етап от развитието й, като целта да се създаде експортно ориентирани предприятия. Никола Стоянов съобщи, че се планира в агенцията да има ресорни експерти, които на място ще посещават фирмите.
Професионалната квалификация, създаването на клъстери са сред другите акценти в работата на агенцията.

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More